Gebrek aan aandacht leidt tot klantverlies. Om bij te houden wanneer, door en met wie de laatste contacten zijn onderhouden is tijdrovend. Aandacht die niet gegeven wordt blijft onzichtbaar. Dit is een actueel probleem bij de inzet van CRM.

Om dit op te lossen heeft Archie Europe dit weekend in Lissabon de “Aandachtsmonitor” getoond aan haar klanten. Een nieuwe CRM-technologie om klantverloop tegen te gaan. Met dit instrument kun je in één oogopslag zien welke contacten er met een groep klanten tijdens een bepaalde periode zijn geweest.
Alle contactmomenten worden overzichtelijk en gedetailleerd weergegeven. Het is inzichtelijk welke medewerker wanneer, hoe en waarover contact gehad heeft met klanten. Of dat nu een telefoongesprek, email of ontmoeting op een beurs is. Alle contactdata met een groep relaties is volledig transparant voor iedereen met de juiste machtiging.

Je ziet hoelang er geen, weinig of juist te veel contact is geweest. En of dat overeenstemt met de omzet die de klant genereert. Doordat je ook ziet of er informatie bij de klant is bijgewerkt neemt de sociale controle onder de medewerkers op een positieve manier toe. Het leidt tot betere invoer in de database waardoor deze in waarde toeneemt.

De Aandachtsmonitor is ook handig als een medewerker bij een ander bedrijf gaat werken. Er hoeft niet gegraven te worden in de database om te kijken met welke klanten er contact geweest is. De monitor geeft een nauwkeurig overzicht van de contactmomenten zodat een nieuwe medewerker makkelijk ingewerkt kan worden.

Het management kan realtime zien welke aandacht de Sales-, Marketing en Service afdelingen geven aan een groep relaties en de individuele werknemer ziet precies wat er met zijn of haar relaties gebeurd is. Ideaal als je een paar dagen weg bent geweest of terugkomt van vakantie. In een paar minuten ben je op de hoogte van alle mutaties in je klantengroep.

De Aandachtsmonitor geeft direct antwoord op vragen als: Heeft mijn collega nog met mijn klant gebeld? Wanneer heeft de serviceafdeling een contactmoment gehad? Is het probleem opgelost? Wat stond er in de laatste email van de binnendienst aan de klant? Is er gereageerd op een mailing? Wordt er voldoende aandacht besteed aan mijn topklanten?

Website: http://www.archie.nl

Bron: EMEA Persberichten