Philips kondigt de ‘Tell It Your Way’ wedstrijd aan in samenwerking met Ridley Scott partners om nieuwe filmmakers in de dop te vinden

Philips heeft een fantastische wedstrijd op wereldschaal gelanceerd waarbij filmmakers in spé de kans krijgen om hun werk te laten beoordelen door een van de grootste filmregisseurs ter wereld – Sir Ridley Scott, regisseur van Hollywoodkaskrakers als Alien (1979), Blade Runner (1982) en Gladiator (2000).

De wedstrijd ‘Tell It Your Way’ zal de gelukkige winnaar ook de kans geven om een week lang professionele ervaring op te doen in een kantoor van Ridley Scott Assiociates (RSA) in Los Angeles, New York of Hong Kong.

Doel van de wedstrijd is een originele korte film te maken als aanvulling op de baanbrekende reeks van Parallel Lines shortfilms van Philips, die geregisseerd werden door grote namen als Greg Fay, Johnny Hardstaff, Carl Erik Rinsch, Jake Scott en Hi-Sim. De vijf korte films, die onthuld werden op de website van Philips, maken deel uit van een filmproject waarbij elke regisseur een film maakte in een ander genre, met een ander scenario, maar gebaseerd op dezelfde dialoog.

De Parallel Lines films brengen de bioscoopervaring van de Philips-televisies (http://www.consumer.philips.com/c/televisie/19568/cat/nl/nl/ ) tot leven -unieke Ambilight-technologie, bekroonde beeldkwaliteit en superieure klank – en dragen de boodschap van de campagne uit: “There are millions of ways to tell a story. There’s only one way to watch one.”

“Het verheugt me mee te werken aan een project dat toekomstige regisseurs steunt en ik kijk er naar uit om te zien hoe de kandidaten de dialoog zullen interpreteren”,aldus Sir Ridley Scott.

“Philips streeft ernaar thuis een bioscoopervaring te bieden. We zijn dan ook verheugd dat we door onze samenwerking met RSA het publiek de kans bieden om een eigen film te maken en deze wereldwijd gepromoot te zien in het kader van dit revolutionaire project Parallel Lines”, aldus Gary Raucher, Head of Integrated Marketing Communications, Philips.

Inschrijven voor de wedstrijd staat open voor iedereen, waar ook ter wereld, via het officiële Philips CinemaYouTube-kanaal (http://www.youtube.com/philipscinema). De inschrijving wordt gesloten op 8 augustus 2010, middernacht. Er zullen in totaal drie evaluatierondes plaatsvinden, waaronder een publieke stemmingsronde op YouTube. De finalisten zullen beoordeeld worden op criteria als creativiteit van het verhaal, gebruik van de dialoog en technische prestaties. De uiteindelijke tien finalisten zullen geselecteerd worden door regisseurs van RSA en door David Parfitt, voorzitter van de British Academy of Film & Television Arts (BAFTA). Uit de overblijvende vijf finalisten zal de definitieve winnaar persoonlijk geselecteerd worden door Sir Ridley Scott.

Als prijzen voor de vier andere finalisten zijn er onder meer een uitnodiging voor een RSA-filmpremière in Londen of New York, inclusief reis en overnachting, alsook een aantal Philips Cinema 21:9 (http://www.consumer.philips.com/c/cinema-21-9/13979/cat/nl/nl/ ) televisies.

Het regelement van de Tell It Your Way-wedstrijd (http://www.philips.com/cinema ) kan geraadpleegd worden op de website van Philips.

Over Royal Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) in Nederland is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten.

-Einde

Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met:
Wander Bruijel
Senior Manager
Global Product Public Relations
Philips Consumer Lifestyle
Piet Heinkade 55, 1019 GM Amsterdam
+31 (0)20 5978847
[email protected]

Website: http://www.philips.com/cinema