Online maaltijdservice Just-Eat.nl start vanaf 1 maart met zijn nieuwe marketingconcept. Het zogenaamde ‘City Deals’ initiatief biedt stedelingen een alternatief voor kant-en-klare magnetronmaaltijden.
De website verlaagt met deze actie de drempel voor online eten bestellen door tijdelijk per stad maaltijden aan te bieden voor slechts € 5,-. Het concept is internationaal reeds succesvol gebleken, met een gemiddelde omzetstijging van 40 procent in acht Europese steden. De ‘City Deals’ worden nu in Nederland geïntroduceerd, te beginnen bij de stad Utrecht.
Trek in een online campagne
“Door maaltijden tijdelijk voor € 5,- aan te bieden, willen we online vers eten bestellen even laagdrempelig maken als het bereiden van een magnetronmaaltijd,” aldus Maurice Bokma, online marketing manager Just-Eat Benelux. De actie wordt ondersteund met de inzet van abri’s in bussen, bannering op studentenwebsites en op Facebook en Hyves.
Inmiddels heeft bijna 35 procent van de Utrechtse restaurants die bij de website is aangesloten, aangegeven mee te doen met de ‘City Deals’. “We willen met dit initiatief niet alleen de consument een extra service bieden, maar ook de ondernemer een extra zetje in de rug geven,” zegt Bokma. Facebook gaat volgens de online maaltijdservice een centrale rol spelen in de campagne. Zo kunnen mensen die lid worden van de Facebook-pagina altijd het meest recente nieuws volgen rondom de ‘City Deals’.
Van pizza tot Indiaas
Just-Eat.nl rolt later dit jaar de ‘City Deals’ uiteindelijk ook uit naar andere steden in Nederland. “Wij willen het voor iedereen gemakkelijker en toegankelijker maken om online een maaltijd te bestellen. Daarnaast willen we mensen kennis laten maken met verschillende gerechten uit de wereldkeuken zonder daar meer voor te moeten betalen,” aldus Bokma. “Zo wordt bijvoorbeeld vers Indiaas eten sneller een goed alternatief voor een magnetronmaaltijd.”
Over Just-Eat
Just-Eat is momenteel aanwezig in tien landen en is daarmee verruit het grootste foodportal in Europa. Via de online portal worden maandelijks 1 miljoen bestellingen geplaatst voor de 15.000 restaurants die zijn aangesloten in onder meer Nederland, België, Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden, Ierland, Noorwegen, Spanje, Canada en India. In Nederland bundelt het platform de krachten van meer dan tweeduizend bezorgrestaurants, van grote ketens als Domino’s, Taco Mundo en New York Pizza tot lokale snackbars en shoarmazaken.
Met de gepatenteerde Just Connect Technologie maakt Just-Eat.nl als enige aanbieder direct contact tussen klant en keuken mogelijk. Naast een uitgebreid online betaalsysteem, biedt het platform promotionele, communicatie- en after sale diensten aan voor zijn restaurants. Consumenten kunnen naast bestellingen, ook gebruik maken van een online helpdesk via de live chat service, een online spaarsysteem en de mogelijkheid om aangesloten restaurants te recenseren. Zie voor meer informatie:
Website: http://www.justeat.nl
Bron: EMEA Persberichten