Gaat u of uw organisatie een evenement organiseren dan is een persbericht niet weg te denken. U heeft immers aandacht nodig voor uw evenement en het liefst zo veel mogelijk. Naast de reguliere reclame campagne dient men ook een persbericht te maken.

Persbericht opstellen voor uw evenement

Bij het opstellen van een persbericht voor een evenement is het van belang dat u eerst duidelijk heeft welke boodschap u wilt overbrengen en hoe u dit wilt overbrengen. Een persbericht bestaat uit een titel, inleiding, kern en samenvatting. Tenslotte geeft men meestal ook een noot voor de redactie waar alle contact informatie te vinden is. Hoe deze structuur aan en het zal een stuk eenvoudiger worden een persbericht op te stellen en de informatie op een juiste manier over te brengen naar de lezen van het persbericht. In de noot voor de redactie kan behalve contact informatie ook informatie over het bedrijf staan met een korte omschrijven waar men voor staat.
Lees meer over het opstellen van een persbericht: Persbericht opstellen

Hoe schrijf ik een persbericht?

U dient zich eerst af te vragen welke boodschap men wilt overbrengen. Vervolgens kunt u een omschrijving maken van de boodschap of nieuwsfeit welke u wilt overbrengen aan uw doelgroep. Uw bericht bestaat uit 4 delen namelijk:

1. De titel
2. Inleiding
3. Kern
4. Samenvatting

Lees meer over de structuur van een persbericht: Hoe schrijf ik een persbericht

Voorbeelden Persberichten

Het kan handig zijn om ook eens te kijken hoe anderen een persbericht hebben geschreven, u kunt hier van leren. Voor het juiste voorbeeld kijkt u hier: Voorbeeld persbericht

Voor echte voorbeelden kan men ook in ons archief van persberichten kijken om inspiratie op te doen: Persberichten archief