Online winkelen is populairder dan ooit. Onlangs bleek uit een onderzoek van belangenorganisatie Thuiswinkel.org dat de omzet van webwinkels het afgelopen half jaar met 9% is gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Een hekel punt voor veel online consumenten blijft echter het betalen van verzendkosten.
Verscheidene onderzoeken hebben uitgewezen dat verzendkosten consumenten ervan weerhouden online aankopen te doen. Zo blijkt uit een onderzoek van Compete dat 70 procent van de consumenten meer via het web zou kopen als er geen verzendkosten aan verbonden zouden zijn. Met het toenemende aantal online winkels zijn de verzendkosten een middel waarmee webshops zich proberen te onderscheiden.
Verschillende webwinkels spelen hier handig op in. Zo rekent Emaille Webwinkel (http://emaillewebwinkel.nl), waar je online emaille borden en huisnummers kunt kopen, geen verzendkosten meer voor alle zendingen binnen Nederland. De eigenaren willen op deze manier tegemoet komen aan de wens van de consument om geen verzendkosten te betalen.
Bekijk ook deze populaire persberichten
Trending
- Top 5 sites waar je gratis persberichten kunt publiceren in 2022
- Nieuwe Gedragscode MKB Financiers overhandigd aan Minister Adriaansens tijdens MKB Financieringscongres
- Het verschil tussen inbound en outbound plannen – Wat en Wanneer?
- Calictus: het eerste ecologische vijverfilter, zelfreinigend zonder een druppel water te verliezen.
- Experimentele fase voorbij, één op de vijf mkb ondernemingen financiert non-bancair