Drie jaar na de aftrap door Dhr. Paul Rosenmöller van het Convenant Overgewicht, krijgt de landelijke campagne Werkfruit een vervolg. Vanaf 3 mei a.s. zal een geheel nieuwe campagne Werkfruit van start gaan. Dit meldt de website www.werkfruitonline.nl, centraal Werkfruit informatiepunt. Onderdeel van de nieuwe campagne is een speciale “Week van het Werkfruit”, gericht op MKB bedrijven. Deze actieweek wordt gehouden vanaf 23 mei a.s. “Wij hopen dat bedrijven Werkfruit net zo vanzelfsprekend gaan vinden als het aanbieden van gratis koffie”, aldus Jacob Koeman, projectleider Werkfruit en directeur van leverancier DeGroeneTas.nl.
Werkfruit, ook bekend als ‘fruit op het werk’, ‘bedrijfsfruit’ of ‘kantoorfruit’, is het gratis beschikbaar stellen van fruit aan werknemers, om zo de gezondheid te bevorderen. Recent onderzoek door werkfruitonline.nl toonde aan dat managers facilitaire zaken, P&O en HRM wel interesse hebben in het aanbieden van werkfruit, maar door de recente economische crisis geen middelen beschikbaar hebben. Het geplande mediaoffensief moet hier verandering in brengen. “Werkfruit is namelijk geen kostenpost, maar een kostenbesparing”, aldus Koeman. “Wij hopen dat werkgevers zullen inzien dat werkfruit ziekteverzuim kan voorkomen.”
De nieuwe campagne is een initiatief van diverse leveranciers, waaronder DeGroeneTas.nl. “Het doet ons deugt dat er bij collega’s draagvlak is om iets gezamenlijks te ondernemen”, aldus Koeman. Werkfruit leveranciers hebben dan ook vertrouwen in de toekomst. De economische crisis is voorbij en gezonde voeding staat meer in de belangstelling dan ooit tevoren. “Wij verwachten komend jaar zo’n 5.000 nieuwe afnemers van werkfruit te mogen verwelkomen”.
Voor meer informatie: www.werkfruitonline.nl of www.degroenetas.nl
Website: http://www.werkfruitonline.nl
Bron: EMEA Persberichten