Voordelen van het plaatsen van een persbericht
- Het bereik van veel mensen tegelijkertijd;
- Een persbericht in de massamedia bereikt snel de doelgroep;
- Een persbericht in de massamedia wordt doorgaans beschouwd als betrouwbaar;
- Er zijn geen kosten verbonden aan het plaatsen van een bericht (free publicity).
Een persbericht heeft een puur informerend karakter. Het bevat informatie voor journalisten die nieuwswaarde heeft. De introductie van een nieuw product, een nieuwe klant, een reorganisatie of het jaarverslag bijvoorbeeld. Het zijn allemaal (feitelijke) nieuwsberichten die voor journalisten interessant zijn om meer aandacht aan te besteden. Een persbericht is vooral geschikt om op een zakelijke, objectieve en efficiënte wijze de aandacht van de pers te trekken en grotere groepen mensen te bereiken.
Free publicity
Een redactioneel artikel is een vorm van free publicity die vele malen effectiever kan zijn dan een uiting die direct tot de belanghebbende bron herleidbaar is. Met een persbericht wordt getracht tot zo'n redactioneel artikel te komen.
Gratis een persbericht plaatsen
Plaats nu een gratis persbericht op Emea.nl
Bekijk ook deze populaire persberichten
Trending
- Keurmerk Erkend Financieringsadvies MKB staat in de startblokken
- Het verschil tussen inbound en outbound plannen – Wat en Wanneer?
- Voor- en nadelen van elektrische verwarming
- Experimentele fase voorbij, één op de vijf mkb ondernemingen financiert non-bancair
- 45-plussers en jonge senioren kiezen voor term medior